Lehdistötiedote: mielenosoituksen puhujalista julkistettu

Spread the love

SUOMI EROON EU:STA JA EROA HALLITUS-mielenosoitus Helsingissä Eduskuntatalon edessä tiistaina 1.9.2020 klo 13.30-16.30.

Mielenosoituksella me Suomen kansalaiset vastustamme EU:n elpymisrahastoa ja vaadimme hallituksen eroa sekä Suomen eroa EU:sta. Koemme, että Suomen hallitus on vastoin Suomen perustuslakia ja kansan tahtoa viemässä Suomea EU:n velkavankeuteen ja sitä kautta kohti liittovaltiota. Tätä emme missään nimessä voi hyväksyä, vaan vastustamme elpymisrahastoa sekä vaadimme hallituksen eroa ja päätösvaltaa oman kansamme asioista ja hyvinvoinnista takaisin Suomeen.

Mielenosoitus on herättänyt etukäteen suurta kiinnostusta ja paikalle odotetaan saapuvaksi paljon väkeä. Tapahtuma on suunnattu Suomen kansalle, eikä se liity minkään poliittisen puolueen, järjestön tai ryhmän toimintaan. Näin ollen mielenilmauksessa ei sallita muita tunnuksia tai lippuja kuin Suomenlippu sekä tapahtuman luonteeseen sopivia banderolleja.

Tilaisuuden suora lähetys on tilattu Järviradiolta ja on katsottavissa osoitteessa www.jarviradio.fi/jrtv

Pääministeri Sanna Marin on kutsuttu paikalle klo 13.40 (10min).

Puhujalista:

Ari ’Bono’ Alén (AD, somevaikuttaja)

Sami Kilpeläinen (Agronomi, Valtiotieteiden maisteri)

Jukka Davidsson (Ekonomi)

Jali Raita (Diplomi-insinööri)

Hilkka Laikko (Velka-asiantuntija)

Pekka Tiainen (Valtiotieteiden tohtori)

Tuomas Malinen (Taloustieteen dosentti, Helsingin yliopisto; Toimitusjohtaja, GnS-Economics)

Ano Turtiainen (Kansanedustaja, ps.)

Kansanmikki (eli muutama etukäteisilmoittautunut kansalainen käyttää puheenvuoron)

Tapahtumasta on tehty asianmukaiset ilmoitukset viranomaisille. Lisäksi järjestävä taho korostaa jokaisen kansalaisen omaa vastuuta koronaviruksen suhteen eli tulemaan paikalle vain terveenä, huomioimaan turvavälit sekä noudattamaan hygieniasuosituksia.

Julkaisuvapaa 25.8.2020

Tapahtuman järjestäjän psta,